Arjen Banach

Dagvoorzitter

Arjen Banach is veelgevraagd spreker en dagvoorzitter op het gebied van verandering, innovatie, organisatiecultuur, duurzame inzetbaarheid en werkgeluk. Met zijn vernieuwende en innovatieve kijk op hoe winnende organisaties in de wereld van morgen zijn georganiseerd staat hij wekelijks op het podium om professionals door heel Nederland te inspireren.

Onlangs werd hij uitgeroepen tot een meest veelbelovende sprekers van Nederland vanwege zijn unieke mix van inhoud, interactie en humor tijdens zijn lezingen en dagvoorzitterschappen. Hij is ook de host van de podcast 'Energie aan het Werk'.

Tim Akkerman

Bol.com - Sr. Product Owner Mobile 

Tim is al meer dan 10 jaar werkzaam voor verschillende multinationals. Deze organisaties hebben allemaal te maken gekregen met een bepaalde vorm van disruptie.

In veel situaties was Mobile de kickstarter en direct ook de oplossing voor deze disrupties. Tim heeft als specialisme het managen van (internationale) projectteams van ontwerpers en ontwikkelaars. App teams die bouwen aan de beste e-commerce producten & diensten, om het leven van klanten leuker en vooral gemakkelijker te maken. Tim heeft met succes innovatieve mobiele concepten geïnitieerd en gelanceerd voor diverse bekende Nederlandse en internationale merken zoals: Bol.com - NU.nl - SuitSupply - Fashionchick - VakantieVeilingen - Kieskeurig.nl

De e-commerce markt is continu in beweging, waarbij het ontstaan van de platformeconomie een belangrijke ontwikkeling is. Wat betekent dit voor (online) retailers? Tim Akkerman vertelt over de belangrijkste learnings van bol.com rondom de transformatie van winkel naar platform, met mobile als key driver om de nieuwe wereld van Retail vorm te geven.

Jaap Godrie

Ontwerpbureau Breukers - Godrie 

Hoe kun je je organisatie zo inrichten dat de kans op een innovatie zo groot mogelijk is? Dat is de vraag waarmee de presentatie van Jaap Godrie start. Samen met filosoof Walter Breukers ontwikkelde hij een nieuw perspectief op innovatie. Dat perspectief laat zien hoe innovatie uit vertrouwen voortkomt. Of nog scherper: dat als er geen vertrouwen is, er überhaupt geen innovatie kan zijn. Inspirerende voorbeelden van doorslaggevende innovaties uit de (kunst)geschiedenis laten zien hoe een open houding en een divers netwerk tot die grote nieuwe ideeën leidden.

Jaap Godrie is ontwerper. Hij studeerde gelijktijdig schilderkunst aan de kunstacademie en jazzmuziek aan het conservatorium, om vervolgens economische geschiedenis (cum laude) aan de universiteit te studeren. Een deel van zijn studie geschiedenis volgde hij aan de Universidad Complutense in Madrid. Na zijn studie richtte hij samen met filosoof en biomedicus Walter Breukers het ontwerpbureau Breukers·Godrie op. Breukers·Godrie ontwerpt nieuwe visies op actuele thema's zoals kunstmatige intelligentie, innovatie en duurzaamheid in opdracht van organisaties in diverse sectoren. Daarvoor combineren ze uiteenlopende disciplines zoals filosofie, wetenschap, kunst en geschiedenis. Voor hun visie op de duurzame stad wonnen ze de internationale Post-Fossil City Contest. Jaap is ook mede-oprichter van het Humboldt Huis dat organisaties adviseert over strategische vraagstukken waarvoor de gebruikelijke perspectieven geen uitkomst bieden. Hij is bekend van het televisieprogramma Project Rembrandt, waarin hij kandidaten begeleidt in hun beeldende ontwikkeling. Tevens is hij aan het Rijksmuseum verbonden vanwege zijn specialisatie in 17e-eeuwse schilderkunst.

Foto door: Remon Rijper 

Erik Roddenhof

CEO Persgroep Nederland 

De wereld van de financiële dienstverlening is allang niet meer voorbehouden aan de traditionele spelers. Onlangs stormde De Persgroep het veld op, door Independer over te nemen van Achmea. Persgroep-CEO Erik Roddenhof ziet kansen om diensten en informatiestromen binnen het mediaconcern aan elkaar te knopen. Via Autotrack een auto en via Independer meteen een verzekering. Maar welke kansen ziet hij nog meer? Tot welke innovaties kan dat leiden? En ziet Roddenhof wellicht ook de entree van andere spelers op de verzekeringsmarkt voor zich? Wat laat de markt zelf liggen?

Erik Roddenhof is sinds oktober 2018 CEO van de Persgroep Nederland België. Daarvoor was hij CEO van de Persgroep in Nederland. Eerder was hij CCO en leidde hij de marketing van dit grootste mediabedrijf van Nederland. De Persgroep groeit onder zijn leiding tegen de stroom in. Naast het vasthouden van de leidende posities in print, staat vooral de digitale transformatie van het nieuws hoog op zijn agenda.

Foto door: Frank Toussaint 

Prof. dr. Ibo van de Poel

Hoogleraar Ethiek & Techniek - TU Delft 

Ethiek speelt een grote rol bij de ontwikkeling van de zelfrijdende auto. Hoeveel vrijheid krijgen de ontwerper en de gebruiker? Welke invloed heeft het op de maatschappij? Wie is verantwoordelijk bij ongevallen? Hebben verzekeraars ook een rol in dit denkproces? Professor Ibo van de Poel is hoogleraar Ethiek en Techniek aan de TU Delft en ziet het als een uitdaging om morele overwegingen een rol te laten spelen in het ontwerp en de ontwikkeling van nieuwe, innovatieve techniek. Hij deelt tijdens am:innosurance zijn inzichten en verwachtingen, onder andere over de zelfrijdende auto.

Francis Bakos

Deputy General Manager for Vitality Active, Discovery Group 

Vitality Group is in 1997 in Zuid-Afrika opgericht door Discovery, een grote financiële dienstverlener actief in zorg-, schade- en levensverzekeringen met daarnaast bank- en beleggingsdiensten. Brand Finance Insurance 2019 rangschikte Discovery onlangs als het op een na sterkste verzekeringsmerk ter wereld. De Vitality Group is actief in meer dan twintig landen en telt ruim 10 miljoen leden wereldwijd. Hun kerndoel is mensen gezonder maken en hun leven verbeteren en beschermen met Shared Value Insurance.

Tijdens zijn keynote zal Bakos het hebben over de principes van gedragseconomie en hoe Vitality die toepast in de programma's Vitality Active en Vitality Drive. Ook gaat hij in op hoe verzekeraars die verandering durven te omarmen, eveneens een Shared Value Insurance kunnen creëren waarmee innovatieve en ontwrichtende verzekeringsproducten op de markt kunnen worden gebracht.