Tim Akkerman

Bol.com

Tim is al meer dan 10 jaar werkzaam voor verschillende multinationals. Deze organisaties hebben allemaal te maken gekregen met een bepaalde vorm van disruptie.

In veel situaties was Mobile de kickstarter en direct ook de oplossing voor deze disrupties. Tim heeft als specialisme het managen van (internationale) projectteams van ontwerpers en ontwikkelaars. App teams die bouwen aan de beste e-commerce producten & diensten, om het leven van klanten leuker en vooral gemakkelijker te maken. Tim heeft met succes innovatieve mobiele concepten geïnitieerd en gelanceerd voor diverse bekende Nederlandse en internationale merken zoals: Bol.com - NU.nl - SuitSupply - Fashionchick - VakantieVeilingen - Kieskeurig.nl

De e-commerce markt is continu in beweging, waarbij het ontstaan van de platformeconomie een belangrijke ontwikkeling is. Wat betekent dit voor (online) retailers? Tim Akkerman vertelt over de belangrijkste learnings van bol.com rondom de transformatie van winkel naar platform, met mobile als key driver om de nieuwe wereld van Retail vorm te geven.

Jaap Godrie

Ontwerpbureau Breukers - Godrie 

Hoe kun je je organisatie zo inrichten dat de kans op een innovatie zo groot mogelijk is? Dat is de vraag waarmee de presentatie van Jaap Godrie start. Samen met filosoof Walter Breukers ontwikkelde hij een nieuw perspectief op innovatie. Dat perspectief laat zien hoe innovatie uit vertrouwen voortkomt. Of nog scherper: dat als er geen vertrouwen is, er überhaupt geen innovatie kan zijn. Inspirerende voorbeelden van doorslaggevende innovaties uit de (kunst)geschiedenis laten zien hoe een open houding en een divers netwerk tot die grote nieuwe ideeën leidden.

Jaap Godrie is ontwerper. Hij studeerde gelijktijdig schilderkunst aan de kunstacademie en jazzmuziek aan het conservatorium, om vervolgens economische geschiedenis (cum laude) aan de universiteit te studeren. Een deel van zijn studie geschiedenis volgde hij aan de Universidad Complutense in Madrid. Na zijn studie richtte hij samen met filosoof en biomedicus Walter Breukers het ontwerpbureau Breukers·Godrie op. Breukers·Godrie ontwerpt nieuwe visies op actuele thema's zoals kunstmatige intelligentie, innovatie en duurzaamheid in opdracht van organisaties in diverse sectoren. Daarvoor combineren ze uiteenlopende disciplines zoals filosofie, wetenschap, kunst en geschiedenis. Voor hun visie op de duurzame stad wonnen ze de internationale Post-Fossil City Contest. Jaap is ook mede-oprichter van het Humboldt Huis dat organisaties adviseert over strategische vraagstukken waarvoor de gebruikelijke perspectieven geen uitkomst bieden. Hij is bekend van het televisieprogramma Project Rembrandt, waarin hij kandidaten begeleidt in hun beeldende ontwikkeling. Tevens is hij aan het Rijksmuseum verbonden vanwege zijn specialisatie in 17e-eeuwse schilderkunst.

Foto door: Remon Rijper 

De Persgroep

1200  journalisten. Toonaangevende merken.

De Persgroep is het grootste mediahuis van Nederland en toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken. Deze ambitieuze uitgeverij levert een topspreker voor event am:innosurance!