Sabine Stuiver 

Co-founder & CMO van Hydraloop

Eerst danste Sabine Stuiver bij de Scapino Ballet Academy, toen werd ze Eurobond dealer in London. Ze werkte voor televisie, was eigenaar van een datingbureau en werd piloot. Sabine Stuivers levensloop leest als een spannend boek - en het mooiste hoofdstuk, daar zit ze nu midden in. Als co-founder en CMO van Hydraloop is Sabine niet alleen het gezicht van Hydraloop, maar ook verantwoordelijk voor de marketingstrategie van het bedrijf. Met een minimaal budget en maximaal talent maakte zij van Hydraloop via vakmedia, beurzen, awards en free publicity een wereldwijd mediafenomeen. Meer lezen over Hydraloop? Lees hier meer >>> 

Maarten Lens-Fitzgerald

Voice evangelist

Maarten instigeert bewegingen die de toekomst vormen Als Voice evangelist, thought-leader en executive consultant adviseert maarten teams, directie en bestuur van leidende organisaties over de kansen van nieuwe media en strategie om met voorspoed te ondernemen met continu verandering van nu. De nieuwsbrief en event serie Open Voice, als ook de Voicecast podcast serie ism met BNR zijn gestart door Maarten om de conversationele markt te helpen ontwikkelen en te groeien. Zijn boek Voice, inzichten en kansen van de spraak revolutie, komt uit bij uitgeverij Business Contact in de lente van 2020. Het initiatief wat hij oprichtte, en wat nu de meeste aandacht krijgt, is Project Zilver, een consortium met Google, Anbo, Achema en SVB wat onderzoekt hoe spraaktechnologie het leven van ouderen kan verbeteren. In het vorige decennium deed Maarten een succesvolle exit van Layar, het eerste globale augmented reality platform wat hij met zijn toenmalige partners oprichtte. Ook starte hij het toekomst van werk platform en methodiek Teamily. Voice is Maartens 5de nieuwe medium na web, email, mobiel en Augmented Reality. Eerder sprak hij op de podia van World Economic Forum, Mobile World Congres, TED, E-day, Internet week Denmark en vele anderen. Benieuwd naar meer informatie over Maarten? Lees hier meer >>> 

Bas Haring

Filosoof 

Bas Haring denkt en vraagt, schrijft en spreekt. Op een heldere en prikkelende manier probeert hij wetenschap en filosofie betekenis te geven voor UW leven. Dat doet hij door het schrijven van boeken, columns en het maken van TV-programma's. Bas Haring is hoogleraar aan Universiteit Leiden waar hij de leerstoel 'publiek begrip van wetenschap' bekleedt en hij is oprichter van het masterprogramma Media Technologie voor creatieve wetenschap. In 2016 won Bas Haring de Duidelijketaalprijs, voor het openbaar helder uiteenzetten van wetenschappelijke onderwerpen aan een algemeen publiek.

Bas Haring publiceert zijn eerste (kinder)boek Kaas en de evolutietheorie in 2001 waarvoor hij een Gouden Uil ontvangt. Daarna volgen onder andere De ijzeren wil (2003), Voor een echt succesvol leven (2007) en Plastic panda's (2011). Op tv was Bas Haring te zien in de programma's Stof en Haring en hij zit in het panel van Proefkonijnen. Naar aanleiding van het programma 'Proefkonijnen' heeft hij begin 2014 het boek 'Doe dit vooral thuis' uitgebracht. Aan de hand van dit boek wil hij dat de lezer zichzelf vragen stelt over de wetenschap en zélf op onderzoek uitgaat. Zijn meest recente boek is 'Waarom cola duurder is dan melk.' In dit boek deelt hij zijn verrassende ontdekkingen en geeft hij antwoord op vragen als: waar komt geld vandaan? Zijn wij rijk dankzij de armoe van anderen? En waarom is cola duurder dan melk?

Bas Haring is als wetenschapper een uitzondering, omdat hij met zijn werk een breed publiek weet aan te spreken. De gewone man kan veel inspiratie putten uit zijn werk en ook wetenschappers vinden zijn werk fris en vernieuwend. Zijn voornaamste doel is mensen helpen om de wereld om hen heen beter te begrijpen. Theorie wordt afgewisseld met praktische alledaagse voorbeelden die de lezer moeten helpen voor zichzelf een duidelijk beeld te creëren. Bas ontdoet de wetenschap van haar sluier van vaagheden en raakt de essentie ervan. Dit maakt zijn manier van denken ontzettend inspirerend en leerzaam. Lees hier meer over Bas >>> 

Rens de Jong

Dagvoorzitter

Rens is een van de beste dagvoorzitters van Nederland. Daarnaast is hij één van de meest toonaangevende interviewers over ondernemerschap, duurzaamheid, innovatie en menselijk kapitaal. De afgelopen 10 jaar presenteerde Rens meer dan 750 evenementen, zowel in het Nederlands als Engels. In 2014 werd hij gekozen tot beste dagvoorzitter van Nederland. Hij presenteerde verschillende televisieprogramma’s voor RTLZ en is nu te horen op BNR Nieuwsradio met het programma Werkverkenners. Lees hier meer over Rens >>>